Prosečna aluminijumska boca sa kiseonikom za profesionalno ili amatersko ronjenje traje oko 45 minuta, a da bi boca trajala što duže držite se proverenih trikova iskusnih ronilaca.

POPRAVITE MALE RUPE

Uverite da na vašoj ronilačkoj oprermi nema ni najmanjih rupa koje ispuštaju vazduh, jer i najmanji otvor na ventilu predstavlja bespotrebno trošenje kiseonika i skraćuje vreme koje možete provesti pod vodom. Čak i maska koja se ne zatvara dobro i koja vas tera da često duvate u nju, ne bi li je oslobodili vode predstavlja stalni izvor stresa, koji nas podstiče na brže i češće disanje i povećano trošenje vazduha.

PLIVAJTE SPORO I POLAKO

Posledica brzine u ronjenju je veći utrošak energije za šta nam je neophodno više kiseonika. Zbog gustine vode koja je bar 800 puta veća nego gustina vazduha i otpor tokom plivanja je veći, pa nam je za kretanje kroz vodu neophodno nekoliko puta više kiseonika i energije nego za kretanje na suvom. Pokušajte da plivate bez ikakve žurbe, okrećite se umirenije i ušteda kiseonika će biti i više nego očigledna. 

DRŽITE SE POVRŠINE

Jer regulator mora da isporuči vazduh na istom pritisku kao i voda, pluća na dubini od 33 metara uzimanju dva puta više vazduha nego što im je to neophodno na atmosferskom pritisku. Na dubini od na primer 99 metara, neophodno je čak 2 puta više kiseonika. Zato se držite površine uvek kada je to moguće, a naročito ako tokom ronjenja treba preći velike udaljenosti pre nego zaronite na veće dubine.  

RONITE ŠTO ČEŠČE

Prebrzo trošenje kiseonika je odlika neiskusnih ronilaca, te instruktori savetuju ronjenje bar jednom nedeljno, kako bi se stekla rutina, a sporo i duboko disanje koje zahteva najmanje kiseonika učinilo sasvim prirodnim i nesvesnim. 

VEĆA BOCA NA LEĐINA PODRAZUMEVA VEĆI UTROŠAK VAZDUHA

Što je veća težina koju nosite na vašim leđima, neophodno je i više energije i kiseonika da bi se kretali kroz vodu i ronili. Ukoliko nema potrebe za tim, za ronjenje je dovoljna boca prosečne težine i zapremine, jer će svaka veća i teža biti i razlog za bespotrebnim utroškom vazduha.

Takođe trudite se da svu svoju opremu držite što bliže telu kako bi se smanjio bespotreban otpor vode za čije savladavanje je neophodno više kiseonika.