Da biste ronili nije neophodno da se nalazite u besprekornoj formi, niti da budete odličnog zdravlja, ipak određene provere su nephodne pre nego uzmete svoju bocu sa kiseonikom i zaronite ispod površine mora ili okeana.

Za one koji se bave ronjenjem amaterski neophodno je izvršti osnovnu proveru opšteg  zdravstvenog stanja, naročito disajnih puteva i krvnog pritiska.  U nekim školama za ronjenje ove provere su obavezne, dok se u nekim drugim sve svodi na ispunjavanje kartona o istoriji vaših bolesti i ključnih psihofizičkih karakteristika. Tako se ronjenjem ne mogu baviti osobe koje boluju od astme, od čestih nesvestica, drugih bolesti pluća i srca, ali i trenutnih mučnina i povraćanja.

Ronjenjem nećete moći da se bavite ni ukoliko imate problema sa variranjem pritiska,  jer su najučestalije povrede koje se dešavaju  tokom ronjenja, upravo rezultat promena u vazdušnom pritisku i naše reakcije na njih.  Sa većom dubinom, pritisak raste, a eventualna oštećenja koja se mogu javiti kao posledica varijacija u pritisku jesu povrede sinusa i slušnog aparata.

Uglavnom se ronjenje zabranjuje i osobama koje boluju od šećerne bolesti, iako se poslednjih godina vodi intenzivna borba da se dokaže da voda, pritisak i ronjenje ne mogu uticati na pogoršanje zdravstvenog stanja dijabetičara, ukoliko se ishranom i lekovima nivo šećera u krvi održava na minimalnim vrednostima tri meseca uoči ronjenja.

Kao i u svim drugim sportovima, vladanje po uputstvima stručnih lica i trenera na duži rok će popraviti opšte fizičko stanje i izdržljivost kod ljiudi, jer vežbanje u vodi jeste daleko učinkovitije s obzirom na nekoliko puta veći otpor sa kojim se telo suočava.

Dokazano je da ronjenje pozitivno deluje i na psihičko stanje jer voda, poput one u akvarijumu sa ribicama, umiruje, opušta i ublažuje stres, a nakon dužeg bavljenja ronjenjem i sami ćete savladati nove umirujujće tehnike disanja.

Da biste bez brige uživali u čarima ronjenja savetujemo da:

  1. - Odlazite na redovne zdravstvene kontrole;
  2. - Redovno vežbate;
  3. - Na ronjenje odlazite naspavani i odmorni;
  4. - Koristite svu propisanu zaštitnu opremu;
  5. - Uredno planirate ronilačke aktivnosti kako bi se izbegao bespotreban napor i trošenje organizma.